Ebben a cikkben megnézzük, mi a helyzet Budapest két legritkább buszával az Ikarus 415-tel és a 405-tel. Először pár kép az első szériás 415-ről:
Ikarus 415
Egy eredeti állapotára visszaállított Ikarus 415
Jelenleg nosztalgiabuszként üzemel
Jelenleg nosztalgiabuszként üzemel
(Wikipédia képe)
Ugyanez a busz a II. Ferihegyi Ikarus
találkozón. (saját fotó)
Erre a típusra nagyon sokat panaszkodtak az emberek, hogy hangos, és nagyon rázkódós. Sok volt a probléma a motorokkal is.
Miskolcra szállított 2. szériás 415
(Wikipédia fotója)
A 3. széria viszont sikeres lett. Az akkoriban újnak számító DAF motor már megfelelő volt ennek a járműnek is. Ebből "okult" a 435 is, amit már alapból DAF motorral szereltek fel.
3. széria a Volánbusznál
(Wikipédia fotója)
Sok YouTube videó készült arról is, hogy a BKK kivonja őket a forgalomból. Ezért sokan ki is mentek megnézni az "utolsó napot" 2021.02.29.-én. Szerencsére ez nem következett be.
BPI-715 az Örs vezér téren (saját fotó)
Ikarus 405
Az Ikarus 405 egy midibusz. Rengeteg probléma volt vele, ezért maradt belőle Budapesten mára csak 6 darab. Szerencsére vannak még felvételeink róla. Az Ikarus többször visszahívta járműveit, mert a problémák sokszor újra és újra jelentkeztek. Kettő buszt átalakítottak mozgássérültek szállítására. Alacsony volt a padlószint, a középső (egyben hátsónak is mondható) ajtónál rámpa biztosította a könnyebb felszállást. Ez az ajtó oldalra nyílt. Ezeket a buszokat aztán átfestették az új BKK színekre, ezek a buszok máig forgalomban vannak, Volvo lámpákkal. A típus legnagyobb balesete akkor volt, amikor a Moszkva-téren felborult az egyik Budapesti példány.
Képek lent:
Már átfestve (nem saját fotó!)
Még eredeti fényezésben (nem saját fénykép!)
Borzasztó balesetről egy kép (nem saját!)