Busz Budapest blog

Busz Budapest blog

Különbséget tenni Volvo 7700A és 7700A között

2021. május 01. - Metal 2021

Erről a járműről már egy korábbi cikkünkben írtunk. Ha kedved van olvasd el :)

De most nem a füstölésükről, hanem a különböző időszakban gyártott járművekről, és a máig megmaradt példányokról fogunk írni, főleg arról, hogy tegyél köztük különbséget. 

2004-ben gyártott:

Legfőbb ismertetője a narancssárga kapaszkodó. Ahogyan a Budapest füstölő buszai cikkben is írtuk, ezek nem voltak felszerelve gyárilag légkondival, mert a BKK nem kérte (ez is milyen dolog). Ezt azért nem értjük, mivel ezek a buszok kezdték el kiváltani a kiöregedett Ikarus flottát, amiken természetesen még légkondi nem volt. Ebből nyilván hatalmas botrány lett, ezért szerelték fel őket légkondival "házilag".

Fájl:Volvo 7700A FJX-197 utastér.jpg – Wikipédia

Egy 2004-ben legyártott jármű utastere narancssárga kapaszkodóval és vandál biztos ülésekkel.
(Wikipédia fotója)

 

2006-ban gyártott:

A BKK tanult a hibából: ezeket már gyárilag felszereltették légkondival. Főbb ismertetőjük a zöld kapaszkodó. Igazából a belső terét illetően szerintünk sokat nem változtak a budapesti példányok, a kényelmet illetően annál inkább a légkondi miatt.

 

A zöld kapaszkodó azért valamennyit dobott a hangulatán szerintünk (Wikipédia fotója)

 

Világoskékre fújtak: 

Ez a lista a legváltozatosabb. Miért?
Ezért:

Mert vannak olyan buszok, amelyeket kívül-belül átfestettek világoskékre (belül a korlátot).

Drasztikusan nő a bilikék buszok száma | Vezess

Egy felújított utasterű (nem saját fénykép)

Mert vannak 2006-os buszok, amiknek a belső korlátja még eredeti színű, de a fényezésük világoskék.

Mert van egy (legalábbis úgy tudjuk) ami 2004-es, külseje világoskék fényezésű, de a korlátok színe még az eredeti narancssárga. Ez pedig az FJx-229.

 

Sajnos ide még fotót nem tudtunk ide rakni, mert nem találtunk megfelelőt. Reméljük hamarosan lesz :)

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://buszbudapest.blog.hu/api/trackback/id/tr5716519270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása