Erről a járműről már egy korábbi cikkünkben írtunk. Ha kedved van olvasd el :)
De most nem a füstölésükről, hanem a különböző időszakban gyártott járművekről, és a máig megmaradt példányokról fogunk írni, főleg arról, hogy tegyél köztük különbséget.
2004-ben gyártott:
Legfőbb ismertetője a narancssárga kapaszkodó. Ahogyan a Budapest füstölő buszai cikkben is írtuk, ezek nem voltak felszerelve gyárilag légkondival, mert a BKK nem kérte (ez is milyen dolog). Ezt azért nem értjük, mivel ezek a buszok kezdték el kiváltani a kiöregedett Ikarus flottát, amiken természetesen még légkondi nem volt. Ebből nyilván hatalmas botrány lett, ezért szerelték fel őket légkondival "házilag".
Egy 2004-ben legyártott jármű utastere narancssárga kapaszkodóval és vandál biztos ülésekkel.
(Wikipédia fotója)
2006-ban gyártott:
A BKK tanult a hibából: ezeket már gyárilag felszereltették légkondival. Főbb ismertetőjük a zöld kapaszkodó. Igazából a belső terét illetően szerintünk sokat nem változtak a budapesti példányok, a kényelmet illetően annál inkább a légkondi miatt.
A zöld kapaszkodó azért valamennyit dobott a hangulatán szerintünk (Wikipédia fotója)
Világoskékre fújtak:
Ez a lista a legváltozatosabb. Miért?
Ezért:
Mert vannak olyan buszok, amelyeket kívül-belül átfestettek világoskékre (belül a korlátot).
Egy felújított utasterű (nem saját fénykép)
Mert vannak 2006-os buszok, amiknek a belső korlátja még eredeti színű, de a fényezésük világoskék.
Mert van egy (legalábbis úgy tudjuk) ami 2004-es, külseje világoskék fényezésű, de a korlátok színe még az eredeti narancssárga. Ez pedig az FJx-229.
Sajnos ide még fotót nem tudtunk ide rakni, mert nem találtunk megfelelőt. Reméljük hamarosan lesz :)