Nos, tudjuk, hogy az Ikarus közúti járművei nagyon tartósak voltak, és még mindig azok. De bizony voltak járműveik, amelyek nem közúton közlekedtek, hanem sínen! Lássuk is melyek voltak ezek:
Ikarus 260➡sínbusz
Az első jármű nem más, mint egy 260-asból átalakított, sínbusszá lett Ikarus. Eredetileg Szentesen közlekedett mint egy szokásos 260-as. Ezután kezdték el átalakítani sínbusszá, a MÁV-val kooperálva. A fékeket kiiktatták, a kerekeket vonatkerékre cserélték, a fék pedig tuskós módszerrel működött. Az üzlet azonban nem jött be, mivel biztonsági szempontból nem volt megfelelő, főleg az ütközések ellen nem volt képes megvédeni az utasokat, bár fogyasztási szempontból megfelelő volt, és (mivel a MÁV mellékvonalakra szánta BZ-mot szerelvények helyett) a sebessége is megfelelő volt. A buszt végül visszaalakították, és Szegeden állították forgalomba ismételten.
A kész sínautóbusz Pusztaszabolcson (Forrás: Wikipédia-Készítette Feroce)
Az eredeti busz Szentesen (Forrás: Wikipédia-Készítette:Feroce
A visszaalakított busz Szegeden (Forrás: Wikipédia-Készítette: Carmus)
Egy hatalmas érték, videofelvétel eredeti buszról.
Ikarus 725: Ikarus-Bzmot
Erről nincs mit beszélni. Dízelbuszok a sínen.
Forrás: Facebook (Közlekedési és Jármű technikai emlékek alapítvány)
A MÁV egyébként tesztelte ezeket is, de nem maradtak Magyarországon, Malajziában találtak gazdát.