Busz Budapest blog

Busz Budapest blog

Busz Budapest Hivatalos Videójáték | második bejegyzés

Jármű választás, játék választás

2021. augusztus 06. - spagettiharcos

Üdv mindenkinek! Nos, dolgoztam nagyon sokat a játékon a legutóbbi posztom óta, szóval most megosztom az eddigi munkámat veletek, screenshotok formájában.

- Elkészült a jármű választás felülete

- És a játékód kiválasztásának oldala is

 

gameselect.jpg

 

busselect.jpg

Busz Budapest Hivatalos Videójáték | első bejegyzés

A főmenű kinézete

2021. július 29. - spagettiharcos

Szóval, mint mondtam fogok rendszeresen bejegyzéseket közzétenni, és ez lenne az első. Megpróbáltam a legjobban kidolgozni a főmenüt, és gondoltam feltöltöm ide, hogy lássátok.

TOVÁBBÁ: A többi oldal (beállítások, infó-oldal) már nagyjábol készen van, majd azt is publikálom. Jelenleg most a buszok kinézetén, és a buszok kiválasztásán dolgozom.

Hamarosan jelentkezem.

Rákóczi út és a 7-es buszcsalád (véleményem szerint)

2021. július 28. - Metal 2021

Ma a Rákóczy út az egyik legforgalmasabb, buszközlekedésű utcája, a 7-es buszcsalád ezen az utcán megy végig.  A 1900-as évek elején indult 44-es és 67-es villamosokat a '90-es években felszámolták, mert a 4-es metrót akarták helyette. Persze a metró nem jött ki sem Újpalotáig, sem a Bosnyák térig. Bár a Bosnyák tértől egészen a Keleti Pályaudvarig még állnak a vágányok, és a Zugló Vasútállomásnál elkanyarodó, volt 67-es villamosnak még szintén megvannak a vágányai egészen az M1-es metró végállomásáig, a Mexikói útig.

Bosnyák tér utáni káosz:

A Bosnyák tér után már annyi busz jár, hogy az elmondhatatlan. Újpalotáról indul a 7, 7E, 8E, 133E, és délután a 108E. A Bosnyák térről pedig indul a 110, a 112, és most a 105-ös busz terhelésmentesítése érdekében a 110E. 

Fölösleges járatok:

Saját véleményem szerint a Rákóczy útról ki lehetne szedni a 7E-t, mert Újpalotától csak a Blaháig megy. Helyette kihozhatnák a 4-es metrót a Pólusig, és akkor minden meg lenne oldva, max egy normál járat kéne, mert azért annyiszor nem kell megállnia egy metrónak, mint amennyiszer mondjuk egy 7-es busznak. Expressz járatnak pedig megmaradhatna a 8E. A 108E járattal hasonló a helyzet. Ez a járat Újpalota, Nyírpalota út és a Gazdagréti tér között közlekedik, csak délutánonként. Még ide tudom sorolni a 110 és 112 járatot, ami ugyanonnan, ugyanoda megy (Bosnyák tér-Thomán István utca).

 

20201229_141642.jpg

Rendkívüli hír

spagettiharcos bejelentkezik

2021. július 27. - spagettiharcos

Sziasztok, én spagettiharcos vagyok, új a Busz Budapest blogján. Metal 2021 ismerőse vagyok, aki megengedte, hogy tevékenykedjek ezen a blogon. (Eztúton is köszönöm neki ezt a lehetőséget) Leginkább játékfejlesztéssel foglalkozom mostanában, és egy Busz Budapest bloggal kapcsolatban lévő játékot csinálok per pillanat.

Folyamatosan fogok közzétenni bejegyzéseket, a készülő játékomról, és a végén, itt ezen az oldalon publikálni fogom. 

Egyelőre ennyi, majd még új infóval jelentkezem.

Ikarusok a sínen

2021. július 27. - Metal 2021

Nos, tudjuk, hogy az Ikarus közúti járművei nagyon tartósak voltak, és még mindig azok. De bizony voltak járműveik, amelyek nem közúton közlekedtek, hanem sínen! Lássuk is melyek voltak ezek:

Ikarus 260➡sínbusz 

Az első jármű nem más, mint egy 260-asból átalakított, sínbusszá lett Ikarus. Eredetileg Szentesen közlekedett mint egy szokásos 260-as. Ezután kezdték el átalakítani sínbusszá, a MÁV-val kooperálva. A fékeket kiiktatták, a kerekeket vonatkerékre cserélték, a fék pedig tuskós módszerrel működött. Az üzlet azonban nem jött be, mivel  biztonsági szempontból nem volt megfelelő, főleg az ütközések ellen nem volt képes megvédeni az utasokat, bár fogyasztási szempontból megfelelő volt, és (mivel a MÁV mellékvonalakra szánta BZ-mot szerelvények helyett) a sebessége is megfelelő volt. A buszt végül visszaalakították, és Szegeden állították forgalomba ismételten. 

A sínautóbusz Pusztaszabolcs állomáson

A kész sínautóbusz Pusztaszabolcson (Forrás: Wikipédia-Készítette Feroce)

 

Az eredeti busz Szentesen (Forrás: Wikipédia-Készítette:Feroce

 

A visszaalakított busz Szegeden (Forrás: Wikipédia-Készítette: Carmus)

 

Egy hatalmas érték, videofelvétel eredeti buszról.

 

Ikarus 725: Ikarus-Bzmot

Erről nincs mit beszélni. Dízelbuszok a sínen. 

Nem érhető el leírás a fényképhez.

Nem érhető el leírás a fényképhez.

Forrás: Facebook (Közlekedési és Jármű technikai emlékek alapítvány)

A MÁV egyébként tesztelte ezeket is, de nem maradtak Magyarországon, Malajziában találtak gazdát. 

Színes busz, színes troli

2021. május 06. - Metal 2021

Ebben a cikkben megnézzük a Budapesten gyakran látható két narancssárga-zöld trolit és buszt.

Először is elmondjuk, hogy a busz Ikarus 412 a troli pedig Ikarus 411T. A kettő nem ugyanaz, csak testvér változatok.

 

A 74-es különlegessége: Ikarus 411T

 

Ebből a típusból az egész világon csak egy van. Csak a 74A és 74-es vonalakra van kiadva. Alacsonypadlós jármű, nagyon szeretünk vele találkozni, főleg, ha forgalomban is van. Ugye, ha videózni szeretnénk, a legnagyobb szerencse akkor van, ha éppen a 74A vonalra van kiadva. Miért? Mert a 74A rövid útvonalon (Csáktornya park-Mexikói út) közlekedik, tehát egy videózás akkor többször is találkozhatsz vele. Már a '90-es években is itt volt a BKK-nál. Eredetileg ennek is piros színe volt. Később kapta a mai színét. 2019-ben átakarták adni a járművet a közlekedési múzeumnak, ezért van a hátuljára ráírva, hogy 1994-2019. Arra meg még nem jöttük rá, miért van az oldalán egy Ikarus 60T felirat.