Üdv mindenkinek! Nos, dolgoztam nagyon sokat a játékon a legutóbbi posztom óta, szóval most megosztom az eddigi munkámat veletek, screenshotok formájában.
- Elkészült a jármű választás felülete
- És a játékód kiválasztásának oldala is
Üdv mindenkinek! Nos, dolgoztam nagyon sokat a játékon a legutóbbi posztom óta, szóval most megosztom az eddigi munkámat veletek, screenshotok formájában.
- Elkészült a jármű választás felülete
- És a játékód kiválasztásának oldala is
Szóval, mint mondtam fogok rendszeresen bejegyzéseket közzétenni, és ez lenne az első. Megpróbáltam a legjobban kidolgozni a főmenüt, és gondoltam feltöltöm ide, hogy lássátok.
TOVÁBBÁ: A többi oldal (beállítások, infó-oldal) már nagyjábol készen van, majd azt is publikálom. Jelenleg most a buszok kinézetén, és a buszok kiválasztásán dolgozom.
Hamarosan jelentkezem.
Ma a Rákóczy út az egyik legforgalmasabb, buszközlekedésű utcája, a 7-es buszcsalád ezen az utcán megy végig. A 1900-as évek elején indult 44-es és 67-es villamosokat a '90-es években felszámolták, mert a 4-es metrót akarták helyette. Persze a metró nem jött ki sem Újpalotáig, sem a Bosnyák térig. Bár a Bosnyák tértől egészen a Keleti Pályaudvarig még állnak a vágányok, és a Zugló Vasútállomásnál elkanyarodó, volt 67-es villamosnak még szintén megvannak a vágányai egészen az M1-es metró végállomásáig, a Mexikói útig.
Bosnyák tér utáni káosz:
A Bosnyák tér után már annyi busz jár, hogy az elmondhatatlan. Újpalotáról indul a 7, 7E, 8E, 133E, és délután a 108E. A Bosnyák térről pedig indul a 110, a 112, és most a 105-ös busz terhelésmentesítése érdekében a 110E.
Fölösleges járatok:
Saját véleményem szerint a Rákóczy útról ki lehetne szedni a 7E-t, mert Újpalotától csak a Blaháig megy. Helyette kihozhatnák a 4-es metrót a Pólusig, és akkor minden meg lenne oldva, max egy normál járat kéne, mert azért annyiszor nem kell megállnia egy metrónak, mint amennyiszer mondjuk egy 7-es busznak. Expressz járatnak pedig megmaradhatna a 8E. A 108E járattal hasonló a helyzet. Ez a járat Újpalota, Nyírpalota út és a Gazdagréti tér között közlekedik, csak délutánonként. Még ide tudom sorolni a 110 és 112 járatot, ami ugyanonnan, ugyanoda megy (Bosnyák tér-Thomán István utca).
Sziasztok, én spagettiharcos vagyok, új a Busz Budapest blogján. Metal 2021 ismerőse vagyok, aki megengedte, hogy tevékenykedjek ezen a blogon. (Eztúton is köszönöm neki ezt a lehetőséget) Leginkább játékfejlesztéssel foglalkozom mostanában, és egy Busz Budapest bloggal kapcsolatban lévő játékot csinálok per pillanat.
Folyamatosan fogok közzétenni bejegyzéseket, a készülő játékomról, és a végén, itt ezen az oldalon publikálni fogom.
Egyelőre ennyi, majd még új infóval jelentkezem.
Nos, tudjuk, hogy az Ikarus közúti járművei nagyon tartósak voltak, és még mindig azok. De bizony voltak járműveik, amelyek nem közúton közlekedtek, hanem sínen! Lássuk is melyek voltak ezek:
Ikarus 260➡sínbusz
Az első jármű nem más, mint egy 260-asból átalakított, sínbusszá lett Ikarus. Eredetileg Szentesen közlekedett mint egy szokásos 260-as. Ezután kezdték el átalakítani sínbusszá, a MÁV-val kooperálva. A fékeket kiiktatták, a kerekeket vonatkerékre cserélték, a fék pedig tuskós módszerrel működött. Az üzlet azonban nem jött be, mivel biztonsági szempontból nem volt megfelelő, főleg az ütközések ellen nem volt képes megvédeni az utasokat, bár fogyasztási szempontból megfelelő volt, és (mivel a MÁV mellékvonalakra szánta BZ-mot szerelvények helyett) a sebessége is megfelelő volt. A buszt végül visszaalakították, és Szegeden állították forgalomba ismételten.
A kész sínautóbusz Pusztaszabolcson (Forrás: Wikipédia-Készítette Feroce)
Az eredeti busz Szentesen (Forrás: Wikipédia-Készítette:Feroce
A visszaalakított busz Szegeden (Forrás: Wikipédia-Készítette: Carmus)
Egy hatalmas érték, videofelvétel eredeti buszról.
Ikarus 725: Ikarus-Bzmot
Erről nincs mit beszélni. Dízelbuszok a sínen.
Forrás: Facebook (Közlekedési és Jármű technikai emlékek alapítvány)
A MÁV egyébként tesztelte ezeket is, de nem maradtak Magyarországon, Malajziában találtak gazdát.
Minden Ikarus rajongó álma egy Ikarus találkozó. Budapesten már harmadszorra kerül megrendezésre az Aeroparkban! Idén október másodikán, szombaton, és október harmadikán, vasárnap lesz a III. Ikarus találkozó Ferihegyen. Reméljük a vírus nem avatkozik bele :)
Ebben a cikkben megnézzük a Budapesten gyakran látható két narancssárga-zöld trolit és buszt.
Először is elmondjuk, hogy a busz Ikarus 412 a troli pedig Ikarus 411T. A kettő nem ugyanaz, csak testvér változatok.
A 74-es különlegessége: Ikarus 411T
Ebből a típusból az egész világon csak egy van. Csak a 74A és 74-es vonalakra van kiadva. Alacsonypadlós jármű, nagyon szeretünk vele találkozni, főleg, ha forgalomban is van. Ugye, ha videózni szeretnénk, a legnagyobb szerencse akkor van, ha éppen a 74A vonalra van kiadva. Miért? Mert a 74A rövid útvonalon (Csáktornya park-Mexikói út) közlekedik, tehát egy videózás akkor többször is találkozhatsz vele. Már a '90-es években is itt volt a BKK-nál. Eredetileg ennek is piros színe volt. Később kapta a mai színét. 2019-ben átakarták adni a járművet a közlekedési múzeumnak, ezért van a hátuljára ráírva, hogy 1994-2019. Arra meg még nem jöttük rá, miért van az oldalán egy Ikarus 60T felirat.
A 74A vonalon (saját kép)
BPI-019:
Ikarus 412 ugyanilyen színben. Nem tudjuk miért festették át ilyenre. Az oldalára egy MÁVAG N26. Erre szintén nem jöttünk rá, miért látták el ilyen színnel. (A 411T-nél még megértjük, de ennél nem.) Erről a járműről sajnos még nem tudtunk rendes képet készíteni, de reméljük hamarosan sikerülhet. :)
Erről a járműről már egy korábbi cikkünkben írtunk. Ha kedved van olvasd el :)
De most nem a füstölésükről, hanem a különböző időszakban gyártott járművekről, és a máig megmaradt példányokról fogunk írni, főleg arról, hogy tegyél köztük különbséget.
2004-ben gyártott:
Legfőbb ismertetője a narancssárga kapaszkodó. Ahogyan a Budapest füstölő buszai cikkben is írtuk, ezek nem voltak felszerelve gyárilag légkondival, mert a BKK nem kérte (ez is milyen dolog). Ezt azért nem értjük, mivel ezek a buszok kezdték el kiváltani a kiöregedett Ikarus flottát, amiken természetesen még légkondi nem volt. Ebből nyilván hatalmas botrány lett, ezért szerelték fel őket légkondival "házilag".
Egy 2004-ben legyártott jármű utastere narancssárga kapaszkodóval és vandál biztos ülésekkel.
(Wikipédia fotója)
2006-ban gyártott:
A BKK tanult a hibából: ezeket már gyárilag felszereltették légkondival. Főbb ismertetőjük a zöld kapaszkodó. Igazából a belső terét illetően szerintünk sokat nem változtak a budapesti példányok, a kényelmet illetően annál inkább a légkondi miatt.
A zöld kapaszkodó azért valamennyit dobott a hangulatán szerintünk (Wikipédia fotója)
Világoskékre fújtak:
Ez a lista a legváltozatosabb. Miért?
Ezért:
Mert vannak olyan buszok, amelyeket kívül-belül átfestettek világoskékre (belül a korlátot).
Egy felújított utasterű (nem saját fénykép)
Mert vannak 2006-os buszok, amiknek a belső korlátja még eredeti színű, de a fényezésük világoskék.
Mert van egy (legalábbis úgy tudjuk) ami 2004-es, külseje világoskék fényezésű, de a korlátok színe még az eredeti narancssárga. Ez pedig az FJx-229.
Sajnos ide még fotót nem tudtunk ide rakni, mert nem találtunk megfelelőt. Reméljük hamarosan lesz :)
Az Ikarus 270 a korabeli sajtó szerint luxus és biztonsági busz. Na, de nézzük is meg miről beszélünk:
Már ránézésre is furcsa, és figyelemkeltő: (nem saját fénykép)
A sofőr ugyanis pár centivel lejjebb utazott. Miért? Furcsa választ kapunk: Hogy a sofőrnek ne alakulhasson ki "felsőbbrendűségi" érzés az autósok felett.
Miért volt még különleges?
Erre sem számítanál: Volt rajta mellékhelység és minibüfé is és az ülésekben biztonsági öv is, ami akkoriban nagy ritkaság volt az autóbuszoknál. Ezenkívül az ütközések ellen is nagyobb volt az ellenálló képessége, mint például egy 250-esnek, a rá elhelyezett szivacs és gumigyűrűk miatt. Erről láthattok itt egy fotót: (nem saját)
Mi lett a sorsa? Megvan még?
A válasz az, hogy sajnos nem. Mivel senkinek nem kellett sajnos szétvágásra került, mint néhány más proto jármű.
Ebben a cikkben megnézzük, mi a helyzet Budapest két legritkább buszával az Ikarus 415-tel és a 405-tel. Először pár kép az első szériás 415-ről:
Ikarus 415